Svåra samtal - Goda råd från erfarna samtalsledare
Produktbeskrivning
Goda råd från erfarna samtalsledare och praktiska verktyg som hjälper dig i de svåra samtalen på arbetsplatsen.
Att leda ett samtal kan bli svårt när det uppstår starka känslomässiga reaktioner hos dig som leder samtalet och den du pratar med. I den här boken får du tips och råd från erfarna samtalsledare som kan hjälpa dig i dina egna svåra samtal.
Boken ger dig som läsare en introduktion till samtalskompetens och de olika kategorier av samtal som finns: prestationssamtal, samtal om beteenden, krissamtal och uppsägningssamtal. Du får också konkreta verktyg som du kan använda i dina egna samtal.
Författaren har intervjuat 12 personer som i sin vardag har svåra samtal. Med avstamp i dessa intervjuer kan boken användas som underlag för vidare diskussioner i utbildningssammanhang eller på en arbetsplats. Boken riktar sig till chefer och medarbetare i offentlig sektor som möter medborgare, patienter och brukare i många olika typer av sammanhang.
Sagt om boken:
"Katarinas bok fyller det tomrum som finns emellan teoretiskt och praktiskt inriktad litteratur i samtalets svåra konst. [...] För mig kommer den att vara en inspirationskälla som jag vet jag kommer att återgå till flera gånger."
Kent Fridell, programdirektör och sektionschef, Karolinska Institutet.
Fakta
Innehållsförteckning
Smakprov
Omdömen
Testa kursen!
- Mer kompetensutveckling från samma expert
- Mer kompetensutveckling från samma kategori
- Andra köpte även