2021-06-01 12:30
Komlitt
Om du har ett uppdrag inom LSS, assistans eller vård och omsorg vet du hur viktigt ditt bemötande är för att skapa kvalitet. Personerna du stöttar i vardagen har all rätt i världen att både leva och känna sig självständiga och kompetenta. Det är en del av en god livskvalitet.
0 kommentar(er)
2020-10-13 12:57
Komlitt
Dags att börja ta steget mot en personcentrerad vård? Eller kanske utveckla den ännu mer? Här får du 5 lästips som passar individ som ledningsgrupp.
0 kommentar(er)
2018-11-02 09:22
Komlitt
Svåra samtal förekommer på alla arbetsplatser och i alla relationer. Det kan vara ett svårt samtal med en chef, med hela eller delar av personalen. Andra exempel på svåra samtal är när du måste lämna svåra besked i vården eller säga upp någon.
0 kommentar(er)
2017-09-19 09:30
Katarina Weiner Thordarson
I välfärdssektorn arbetar många nära brukare, kunder och klienter och att behärska kommunikation är helt avgörande. Många gånger är samtalen svåra och behandlar känsliga ämnen. Märker du ibland att ett samtal kan vara på väg att spåra ur eller att du kommer fastna i inledningsfasen och inte kan komma vidare? Vid problem då kunden redan i inledningen är upprörd eller tar över samtalet med sina 100 frågor finns ett antal metoder att tillämpa. Du kan då till exempel använda ett av dessa 6 tips.
0 kommentar(er)