8/2
Lennart & Ylva Lindén
Från boken Håll balansen! bjuder Ylva Lindén och Lennart Lindén på planeringsmatrisen som hjälper dig att prioritera bland dina prioriteringar.
0 kommentar(er)
10/1
Hans-Inge Persson
Den statliga Tillitsdelegationen (SOU 2016:2) arbetar för en mer tillitsbaserad ledning av den offentliga sektorns verksamheter. Delegationen menar att ledningen är fundamental för styrningen och inte minst för normstyrningen, som innebär att påverka attityder, beteenden och normer. Ledarskapet i sin tur måste emellertid ha stöd i sitt arbete med normerna på alla nivåer, såväl nationellt och regionalt som i själva verksamheten.
0 kommentar(er)
17/5
Bengt Kallenberg
De mål vi sätter för oss själva och för andra kan göra stor skillnad när det kommer till om vi ska känna oss engagerade och motiverade eller stressade och frustrerade. I sin sämsta form kan mål åstadkomma stor skada i form av olyckor, sjukdomar eller brottsliga handlingar.
0 kommentar(er)
16/4
Johan Berger
Med 30 års erfarenhet av att jobba inom vård och omsorg har jag tänkt det mesta. Och hört det mesta. När jag coachar medarbetare och ledare vågar jag säga att jag förstår vad de säger. Något jag ofta återkommer till är att positiv förändring börjar med oss själva. Fortsätt läsa så kommer du att förstå.
0 kommentar(er)
12/4
Eva Linér
Ordet tillit betyder olika saker för olika människor. För mig handlar det om tillit till omgivningens goda avsikter, till kärleken och till människors klokskap och förmåga. I arbetslivet talar vi om tillit mellan chef och medarbetare, mellan styrelse och ledning och mellan anställd och medborgare.
0 kommentar(er)
6/9
Birgitta Bernhardsson
Konflikt eller samförstånd av Birgitta Bernhardsson. Boken ger konkreta råd och redskap för att förebygga, identifiera, lösa eller hantera konflikter på arbetsplatsen.
0 kommentar(er)
27/6
Anita Edvinsson
En effektiv chef har inte betalt för att vara omtyckt. Hen ska leverera resultat, måste kunna säga till på skarpen och fatta obekväma beslut. Ja, det är sant men hur presterar en chef som inte är omtyckt av sina medarbetare jämfört med en omtyckt? Svaret är enkelt – sämre. En sådan chef är inte intresserad av att driva medarbetarnas utveckling.
0 kommentar(er)