Komlitt & Co

Komlitt & Co samlar författare och föreläsare, yrkesverksamma i offentlig sektor, för att dela med sig av sina insikter och erfarenheter. De är Komlitt.

Totalt 143 poster
Sida 10 av 29
20/3
Johan Berger
Fem steg till en hälsosam relation och kommunikation mellan kollegorna på jobbet. Det tar tid och ni kommer att behöva klättra fram och tillbaka på stegen. För det är svårt med relation och kommunikation på arbetsplatsen.
13/3
Katarina Weiner Thordarson
Man brukar säga att ”kunden alltid har rätt”. Jag är inte övertygad om att det stämmer men jag agerar som om det vore så . Ofta har man ju inte facit förrän i efterhand.
13/3
Lars Gohde
Vad är det man gör i offentlig byråkrati? Många undrar och det är inte alltid så lätt att får en bild av vad det är som åstadkoms. Många gånger presenteras administrationen genom ett organisationsschema där man visar olika enheter. Enheterna kan ha namn som Sekretariat, Kansli och HR. Detta blir man ju inte mycket klokare av. Man kan ju pröva att tala om för sina barn vad det är man jobbar med. Det är ju inte det allra lättaste har jag märkt.
13/3
Eva Linér
Möjligheten att ha några att samtala med om vardagen på arbetet är ovärderligt. Det hjälper till att hantera stress och att få syn på vad man behöver förändra för att tillvaron ska fungera bra. Aldrig någonsin eller åtminstone inte på väldigt länge har det talats så mycket om samtal och reflektion på arbetsplatser som nu. Och inte på länge har vi haft så lite tid för det.
5/3
Komlitt
– Mitt engagemang i frågan går nästan tillbaka till barndomen. Jag kommer från en familj där värderingar som tillit, samarbete, hjälpsamhet och engagemang i samhället har varit grundläggande. Dessa värderingar har jag tagit med mig och förvånat mött en organisationsvärld som ändå rymt så mycket misstro, rädsla och kontroll säger Louise Bringselius, docent i organisation och ledning.
Totalt 143 poster
Sida 10 av 29

Komlitt & Co

9 sätt att bli en bättre lyssnare i arbetslivet

Du vet hur det är. Du sitter på ett möte, och hänger med ...
17/1

CHEFiOS som ett framgångsrikt exempel

CHEFiOS är ett framgångsrikt exempel på samverkan och nyt...
14/1

Varför är din kompetensutveckling viktig?

Jo, det är viktigt att du får möjlighet att inhämta nya k...
8/1

Chefsrollen idag

Vad är det som gör att Henrik har det så pressat? Vad är ...
19/12