- Tips i kommunikation och kontakter
Möta kunder med psykisk ohälsa
- Tips i kommunikation och kontakter
Produktbeskrivning
Dagligen möter vi tusentals människor på allmänna platser, transporter, i arbetet och privat. Det stora flertalet av dessa personer är balanserade och stabila. Ändå ökar den psykiska ohälsan i samhället. I de flesta offentliga organisationer och yrken är det nödvändigt att utveckla sin förmåga att förstå och hantera sådana möten. Och det finns kunskaper hur du kan agera för att minska risken att hamna i hotfulla situationer.
I boken får du konkreta tips hur du kan avläsa kroppsspråk och känslostämningar samt hur du kan kommunicera med irriterade, aggressiva och instabila personer. Du ökar även din medvetenhet om ditt eget kroppsspråk, vad du kan tänka på som kan förebygga och ta udden av irritation, ilska och aggressivitet.
Du får dessutom tillgång till självskattningstester och mängder med tips och verktyg som är enkla att använda i dina dagliga möten och samtal.
Innehållsförteckning
Förord
1. Den psykiska ohälsan ökar
2. Öka din kunskap om psykiska sjukdomar
3. Tips i möten vid psykisk ohälsa
4. Bemöt aggressivt beteende
5. Praktiska tips i kommunikation vid psykisk ohälsa
6. Utveckla din yrkeskompetens
Bilaga 1: Arbetsmiljöverkets checklista – Kartlägg riskerna för hot och våld i arbetsmiljön
Bilaga 2: Test KEDS – Självskattning utmattningssyndrom
Bilaga 3: Test - Självskattning av ångest
Bilaga 4: AUDIT Testformulär Bilaga 5: DUDIT Testformulär
Litteratur
Internet
Smakprov
Omdömen
Testa kursen!
- Mer kompetensutveckling från samma expert
- Mer kompetensutveckling från samma kategori
- Andra köpte även