Leda för kvalitet - hörnstenar för kvalitetsutveckling av offentlig verksamhet (Teoribok)
Produktbeskrivning
Kvalitetsutveckling sker inte av sig självt. För att utveckla och förbättra verksamheter krävs systematiska sätt att arbeta med kvalitetshöjande insatser av många individer under lång tid.
Leda för kvalitet ger en helhetsbild över centrala frågor som välfärdens tjänsteleverantörer behöver ställa sig i den systematiska kvalitetsutvecklingen. Den ger också förslag på inriktning av angreppssätt och metoder för att komma till rätta med kvalitetsproblem. Till boken finns en arbetsbok som kan användas av hela personalgruppen. Arbetsboken ger, förutom grundläggande kunskaper i kvalitetsarbete som man har nytta av för all framtid, en utmärkt start på det utvecklingsprojekt som just nu är aktuellt att sätta igång med. "Den som slutar bli bättre slutar snart att vara bra.”
Fakta
Innehållsförteckning
Förord
1. Kvalitetsutveckling för bättre välfärd – en introduktion Vilka är utmaningarna?
2. Från vision till handling
3. Skapa värde för individer som tar del av välfärdstjänster
4. Aktivt ledarskap och engagerade medarbetare
5. Arbeta ständigt med förbättringar
6. Verksamheten som processer och system
7. Mät för att lära och förbättra
Fördjupad läsning
Referenser
Smakprov
Omdömen
Testa kursen!
- Mer kompetensutveckling från samma expert
- Mer kompetensutveckling från samma kategori
- Andra köpte även