Hem » Kompetensutveckling inom organisationsförbättring » Leda för kvalitet - hörnstenar för kvalitetsutveckling av offentlig verksamhet (Teoribok)

Leda för kvalitet - hörnstenar för kvalitetsutveckling av offentlig verksamhet (Teoribok)

Omdöme (0)
Lämna ett omdöme

Produktbeskrivning

Kvalitetsutveckling sker inte av sig självt. För att utveckla och förbättra verksamheter krävs systematiska sätt att arbeta med kvalitetshöjande insatser av många individer under lång tid.

Leda för kvalitet ger en helhetsbild över centrala frågor som välfärdens tjänsteleverantörer behöver ställa sig i den systematiska kvalitetsutvecklingen. Den ger också förslag på inriktning av angreppssätt och metoder för att komma till rätta med kvalitetsproblem. Till boken finns en arbetsbok som kan användas av hela personalgruppen. Arbetsboken ger, förutom grundläggande kunskaper i kvalitetsarbete som man har nytta av för all framtid, en utmärkt start på det utvecklingsprojekt som just nu är aktuellt att sätta igång med. "Den som slutar bli bättre slutar snart att vara bra.”

Läs mer

Fakta

Artnr: 1585
Streckkod: 9789172512092
Författare Mattias Elg, Marianne S Petersson, Carina Brofeldt
Utgivningsår 2019
Illustratör Mats Mjörnemark
Format (mm) 150x200
Pärm Hårda prämar
Antal sidor 129

Innehållsförteckning

Förord

1. Kvalitetsutveckling för bättre välfärd – en introduktion Vilka är utmaningarna?

2. Från vision till handling

3. Skapa värde för individer som tar del av välfärdstjänster

4. Aktivt ledarskap och engagerade medarbetare

5. Arbeta ständigt med förbättringar

6. Verksamheten som processer och system

7. Mät för att lära och förbättra

Fördjupad läsning

Referenser

Smakprov

 

Omdömen

Testa kursen!

Mer kompetensutveckling från samma expert

  • Mattias Elg, Marianne S Petersson, Carina Brofeldt
    197 kr
  • Mer kompetensutveckling från samma kategori