Lågaffektivt bemötande - Vad krävs för en lyckad implementering?
Produktbeskrivning
I boken Lågaffektivt bemötande – Vad krävs för en lyckad implementering? presenteras en modell för implementering av förhållningssättet Lågaffektivt bemötande. Boken löser därmed den kanske största utmaningen i förändringskedjan – att gå från kunskap om LAB till att få alla medarbetare på alla nivåer att tillämpa Lågaffektivt bemötande i vardagen.
Författaren, som själv har omfattande erfarenhet av implementeringsarbete, lotsar med van hand och tydliga steg verksamheter av olika slag genom genomförandeprocessen. Boken innehåller steg-för-steg-instruktioner, konkreta berättelser från lyckade implementeringar och dessutom nyttiga checklistor och formulär för dokumentation av processen. Den vänder sig till såväl organisations-, lednings- och medarbetarnivå.
Denna bok tar tag i den forskning som finns, SKRs rekommendationer och författarens egna erfarenheter och får det att gå ihop i en modell för bra implementering, som du i princip kan kopiera rakt av. Och den fungerar. Jeanette har fått till bra implementeringar med denna modell. Jag vet, för jag har sett dem. Personer i verksamheterna har fått bättre liv, personalen har fått bättre arbetsmiljö och det har blivit roligare att gå till jobbet. Så läs, njut och kopiera arbetssättet rakt in i din egen verksamhet. Lycka till!” I boken Lågaffektivt bemötande – Vad krävs för en lyckad implementering? presenteras en modell för implementering av förhållningssättet Lågaffektivt bemötande. Boken löser därmed den kanske största utmaningen i förändringskedjan – att gå från kunskap om LAB till att få alla medarbetare på alla nivåer att tillämpa Lågaffektivt bemötande i vardagen. Författaren, som själv har omfattande erfarenhet av implementeringsarbete, lotsar med van hand och tydliga steg verksamheter av olika slag genom genomförandeprocessen. Boken innehåller steg-för-steg-instruktioner, konkreta berättelser från lyckade implementeringar och dessutom nyttiga checklistor och formulär för dokumentation av processen. Den vänder sig till såväl organisations-, lednings- och medarbetarnivå.
Bo Hejlskov Elvén
Fakta
Innehållsförteckning
Förord – Bo Hejlskov Elvén
Inledning
1. Var börjar det?
2. Om att gå en utbildning
3. Startskottet
4. Om implementering
5. Faser vid implementering
6. Är enheten redo?
7. Implementeringsplan
8. Chefens roll
9. Medarbetarens och arbetsgruppens roll
10. Bärare och nyckelpersoner – superman/superwoman
11. Synvändan
12. Alla är inte med på tåget
13. Det måste få ta tid
14. Man är aldrig helt klar
15. Hantera – utvärdera – förändra
Avslutande ord
Referenser
Smakprov
Omdömen
Testa kursen!
- Mer kompetensutveckling från samma expert
- Mer kompetensutveckling från samma kategori
- Andra köpte även